Wat ik niet zal missen



Ik vertrek vandaag uit Vietnam.

Wat ik niet zal missen.

  • De vochtige hitte die je als een natte, warme dweil de adem beneemt
  • De schimmel
  • Het stijgende water in de straat als het water met bakken uit de lucht valt
  • De ratten
  • Het eindeloze zweten
  • De schreeuwerige uithangborden die van elke straat een visuele kakafonie maken
  • De door msgs geïnduceerde oprispingen
  • Dat alles een probleem is, al komt alles altijd goed
  • Het verkeer waarin niemand zich afvraagt wat het gevolg is van een manoeuvre voor een ander
  • Het strand vol afval
  • De stank van de riool, van afvoer en verderf
  • Het lawaai van slecht en te hard afgestelde geluidsapparatuur
  • Het valse gekweel van een enthousiaste karaokezanger in de buurt
  • De muffe geur van een door schimmel aangetaste ruimte
  • De beweging van de vensters onder de druk van een CAT1 typhoon
  • Het gevoel van een plastiekzak die langs je lichaam schuift terwijl je zwemt in de zee
  • Mijn gebrek aan communicatie omdat ik de 6 tonen maar niet onder de knie krijg

En toch...

Als dat er allemaal niet is, zal ik Vietnam toch missen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Termieten

Stof

Binnendringer