De wonderlijke belevenissen in een huis in lockdown. Deel 3

Danang is opnieuw in lockdown. Mijn venster op de echte wereld is beperkt tot de grote schuiframen naar mijn stadstuin. Maar wat een wondere wereld is daar te vinden!

De kuikens zijn het nest uit, naar hun ouders houden hen nog steeds nauwgezet in de gaten. Ik hoor hen aan de straatkant, dan zitten ze weer in mijn tuin. De vlieglessen gaan door. Ik ging dat even bekijken. Ze zaten in mijn mangoboom te spelen. Toen ik me omdraaide en de achterkant van de stam van de mangoboom zag -dat is dus de kant die ik van binnen niet kan zien-, wachtte me een verrassing. Een vorige bewoner spijkerde ooit wat plankjes tegen de hoofdtakken van de boom en zette er wat orchideeën tussen. En kijk, daar ontdekte ik dat die aan het bloeien zijn. Een prachtige slinger van bloemen valt als een waterval uit de boom.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Termieten

Stof

Binnendringer