De wonderlijke belevenissen in een huis in lockdown. Deel 2

Danang is opnieuw in lockdown. Mijn venster op de echte wereld is beperkt tot de grote schuiframen naar mijn stadstuin. Maar wat een wondere wereld is daar te vinden!

Gisteren dacht ik nog, dat de jongen wel erg groot werden. Drie zijn het er. Dat kan ik nu goed zien. Elke keer een ouder met een hapje komt aanvliegen, steken ze hun kop boven de rand van het nest, bekjes wijd open en smeken luid hun honger uit. Hun opengesperde bekken lijken intussen in staat om hun ouders te verzwelgen.

Vanochtend, hoorde ik al meteen dat er iets aan de hand was. Moeder en vader waren weer aan het schreeuwen en ik was niet eens buiten. Even een kijkje gaan nemen. En ja, het is zover. De kuikens zijn het nest uit en krijgen vliegles. Ze zijn er nog niet zo goed in. Telkens er iemand of iets te dichtbij komt, roepen de ouders hun waarschuwing vol passie uit.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Termieten

Stof

Binnendringer