De wonderlijke belevenissen in een huis in lockdown. Deel 1

Danang is opnieuw in lockdown. Mijn venster op de echte wereld is beperkt tot de grote schuiframen naar mijn stadstuin. Maar wat een wondere wereld is daar te vinden!

En in mijn tuin daar was een plant, en aan die plant daar kwam een blad, een reus van een blad, een pracht van een blad, en aan dat blad daar kwam een nest…

Kleermakervogels, of snijdervogels, maken nestjes in een blad, dat ze heel netjes toenaaien. Daarvoor gebruiken ze draadjes en spinrag. In het trechtertje dat aldus ontstaat wordt dan het nestje gebouwd. Het is al de tweede keer dit jaar dat een koppeltje mijn plant uitkiest om hun nageslacht groot te brengen. Van achter het venster zie ik moeder en vader af en aan vliegen met insecten en wormpjes.

Sinds ik terug thuis werk, eet ik ’s middags op mijn terras. Ik zit dan 2 meter van het nest, precies op de juiste hoogte. Ik kijk recht het nest in. Daar houden moeder en vader niet van. Ze staken het voederen en gaan op een hoge tak zitten schreeuwen. Dat ik thuis werk vinden zij ook maar niks.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Termieten

Stof

Binnendringer